Kołobrzeski transport miejski zyskał nowy element – do oferty usług komunikacyjnych Już od soboty, 10 maja 2025 roku dołączyło 20 nowoczesnych rowerów elektrycznych. Ich wprowadzenie to kolejny krok w rozwoju miejskiej mobilności w Kołobrzegu.
Nowe rowery elektryczne są dostępne na tych samych zasadach lokalizacyjnych co rowery tradycyjne – można je wypożyczyć i zwrócić na jednej z 20 miejskich stacji. Koszt korzystania z roweru elektrycznego wynosi 59 groszy za minutę. Nowe rowery elektryczne nie zostały jednak włączone bezpośrednio do istniejącego systemu rowerów publicznych Nextbike. Działają jako osobny, niezależny system, który jest jednak w pełni kompatybilny z dotychczasowym rozwiązaniem w ramach jednej aplikacji Nextbike.
Dzięki temu użytkownicy zyskali możliwość swobodnego wyboru pomiędzy klasycznym a elektrycznym jednośladem, w zależności od własnych potrzeb i preferencji. Wprowadzenie do systemu pojazdów z napędem elektrycznym to kolejny krok w stronę nowoczesnej mobilności – szczególnie korzystny dla użytkowników, którzy pokonują dłuższe trasy lub poruszają się w trudniejszych warunkach miejskich.
– W Kołobrzegu konsekwentnie wspieramy budowę systemu transportowego opartego na idei Mobility-as-a-Service (MaaS) – zintegrowanym, przyjaznym użytkownikowi i otwartym na nowe formy mobilności. Rowery elektryczne to kolejny element tej strategii – mówi Marcin Sałański, Head of Communications w Nextbike Polska. – Chcemy, aby mieszkańcy i odwiedzający Kołobrzeg mieli dostęp do kompleksowych, elastycznych rozwiązań transportowych, które realnie zastępują prywatne auta. MaaS to nie przyszłość – to teraźniejszość. Naszym celem jest, by Kołobrzeg dołączył do grona europejskich miast, które wdrażają te rozwiązania na szeroką skalę.
Mikromobilność i integracja różnych środków transportu w jeden, wygodny system to globalny trend, który z powodzeniem rozwija się m.in. w Barcelonie, Singapurze i Los Angeles, a jego wartość – według raportu Data Bridge – ma wzrosnąć z 125 miliardów dolarów w 2023 roku do ponad biliona w 2031. W Polsce liderem tego podejścia jest Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia, a Kołobrzeg również wpisuje się w ten kierunek, tworząc własny, nowoczesny ekosystem mobilności, który łączy komunikację publiczną z miejskimi rowerami w ramach jednego systemu. To odpowiedź na rosnące oczekiwania mieszkańców i turystów, z których coraz więcej – jak wskazują badania McKinsey – jest gotowych zrezygnować z posiadania auta na rzecz współdzielonych środków transportu, co eksperci KPMG uznają za kluczowy kierunek rozwoju miejskiej mobilności.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.